میز کارمندی اداری در میان انواع میز کارمندی ، یکی از مدل های کاربردی میباشد که در هر سازمان و شرکتی ضرورت دارد. همچنین گاهی افراد برای اتاق کار در منزل خود نیز از آن استفاده میکنند. این روزها این میزها را با توجه به تنوع و طراحیهای بسیار زیبا و متنوع، میتوان با هر دکوراسیون و سلیقهای هماهنگ نمود.
و بهترین میزهای کارمندی اداری را تهیه نمود. بعضی از میزها خاص و منحصر به فرد هستند. و برخی میزها معمولی. تنوع مدلها و ساخت آنها در ابعاد و اندازه های مختلف موجب شده هر فرد با هر سلیقهای بتواند به راحتی میز متناسب با کار خود را انتخاب کند. میزها در دسته های مختلفی طبقهبندی میشوند. و یک مدیر یا رئیس سازمان باید بداند مناسب فضای کاری خود چه نوع میزی را تهیه کند.
مهم ترین نکته قبل از خرید میز کارمندی اداری
زمان خرید میز کارمند اداریباید به این نکته دقت کرد که میز قرار است در چه اتاقی و برای چه رده از افراد خریداری شود. بعضی از کارفرمایان میزها را برای شرکتهای بزرگ و تجاری و بازرگانی خریداری میکنند. و بعضی نیز برای شرکتهای کوچک و محدود. کاربرد انواع میز اداری بسیار وسیع است.
میزهای کارشناسی علاوه بر راحتی و استاندارد بودن، می توانند در ایجاد پرستیژ کاری و کمک به زیباسازی فضای کار و نظم دهی به محیط موثر باشند. کارمندان هر روز پشت این میزها مینشینند. و ساعتهای طولانی مشغول به فعالیت های کاری می باشند. یک میز کارمندی اداری مناسب و استاندارد باید فضاهای کافی برای ذخیره فایلها، نگهداری پوشهها و اسناد داشته باشد.
همچنین لازم ایت محل مناسبی برای سیستم کامپیوتر و کیبورد، و یافضای مناسب برای برگزاری جلسات و ملاقاتهای مهم فراهم نماید. با توجه به اینکه میز کارمندی اداری یکی از ملزومات مهم برای اتاق مدیریت است، پس حتماً لازم است مدیر با توجه به نیاز خود اندازه مناسبی از میز مدیریتی را انتخاب نماید. انتخاب مناسب یک مدل میز کارمندی اداری به بهرهوری و سازماندهی هرچه بهتر مدیریت و تصمیمات وی کمک کند.
انواع میزهای کارمندی اداری
در این بخش برخی از انواع میزهای اداری کارمندی را برایتان با ویژگیهای هر یک توضیح میدهیم:
-
میز کارمندی اداری Lشکل
میزهای ال میزهای بسیار پر تقاضا و جدیدی میباشند که موجب راحتی خیلی بیشتر مدیران و کارمندان شده اند. دو تکه از این میزها معمولاً مساوی میباشند. و فضای کاری اضافی را برای کارمندان ایجاد میکنند. در ساخت این میزها طراحی به گونهای است که در فضا صرفهجویی شود.
چرا که در کنج و داخل هم قرار میگیرند. نوعی از آن میز مدیریتی میباشند. که برای جلسات بسیار ایده آل است. چرا که میتواند فضاهای اشتراکی ایجاد کند.
-
میز اداری شرکتی منشی
میز کارشناسی ویژه معاونین یا منشیها هست که کشوهای کوچک و فضای ذخیرهسازی محدودی دارد. این مدل برای افرادی که نیاز به نوشتن و تکمیل مدارک دارند مناسبترند. و گزینه عالی برای نویسندگان میباشند. این میزها نسبت به میزهای مدیریتی کوچکتر میباشند. و در رنگها و طرحهای متنوعی ارائه میگردند. قیمت میزها هم نسبت به سایر میزها ارزانتر است.
-
میز اداری کانتر
این مدل از میان میز کارمندی اداری ، جزو ساده ترین مدل های میز می باشند. که در زیر آنها هیچ کشو و کمدی وجود ندارد. فضای باز بزرگی در بالای آن قرار دارد. وجود چند قفسه در قسمت بالای میز آن را از سایر میزهای مدیریتی متمایز میکند. از این میز برای کامپیوترهای رومیزی، قفسه کتاب، نظم دادن وسایل شخصی و غیره استفاده میکنند.
-
میز کامپیوتر اداری
ممکن است برخی از مدیران در زمان کار خود نیاز داشته باشند زمان زیادی پای سیستم کامپیوتر بنشینند.بهتر است در این مواقع یک میز کارمندی کامپیوتر جداگانه برای این کار فراهم نمایید. روی این میز جای کافی برای مانیتور، کامپیوتر و پرینتر وجود دارد. در طراحی آن معمولا یک قفسه روی آن و کشویی ساده در زیر آن قرار میدهند.
-
میز اداری مدرن تحریر
اگر میخواهید میز کارشناسی یا میز کارمندی اداری ویژه نوشتن و تحریرنامه و اسناد مختلف خود انتخاب کنید، میز تحریر برایتان مناسبتر است. اندازه این میزها کوچک است. برای استفادههای کوتاه مدت مناسب است. این میزها میز اداری ساده نامیده میشوند. که یک سطح مستطیل با ضخامت کم روی آن و یک فضای باز در زیر آن وجود دارد. و ۴ پایه محکم دارد.
در برخی موارد میزهای تحریر دارای کشوی کوچکی در زیر شان میباشند. قیمت این میزها بر اساس اندازه و مدل متفاوت است و معمولاً در اندازههای کوچک طراحی میشوند. و قیمتشان در برابر میزهای مدیریتی و کارمندی بزرگ کمتر است.
-
میز اداری شرکتی تاشو
میزهای تاشو در میان مدل های میز کارمندی اداری برای نیازهای کوتاه مدت مناسب هستند. به راحتی به صورت یک تکه نازک جمع میشوند و دوباره باز میشوند. و آنها را در زمان جمع شدن میتوان در کمد یا محفظه مخصوص خود نگهداری کرد. این میزها بیشتر مواقعی استفاده میشوند که مدیر و کارکنان تمایل داشته باشند نقشه ها یا طرحهای بزرگ خود را در کنار هم بررسی کنند. میزهای تحریر برای جلسات کاری یا تحریر مناسب نیست.
-
میز کارمندی مدیریتی با فضای جاسازی بالا
این دسته از انواع میز کارمندی اداری پر طرفدار ترین مدلهای موجود در بازار میباشند که فضای ذخیرهسازی بزرگی دارند. این میزها معمولاً در اندازههای بزرگ تولید و برای انجام کارهای پیچیده مدیر مناسبند. در اکثر موارد میزهای مدیریتی یک فضای مستطیل شکل بزرگی دارند که زیر آن فضای کافی برای قرار گرفتن پا وجود دارد. از مهمترین ویژگیهای آن داشتن چند کشو و کمد برای ذخیره اسناد است.
چگونگی انتخاب میز کارمندی اداری مناسب
اگر در فکر خرید میز اداری کارمندی میباشید. و می خواهید بدانید چطور میتوانید یک میز کارمندی اداری مناسبی را انتخاب کنید. حتماً این مقاله را با دقت بخوانید. اولین مسئلهای که زمان خرید یک میز جدید باید به آن توجه نمایید هدف شما از استفاده از آن میباشد. آیا این میز باید جا برای لپتاپ داشته باشد یا فقط نیاز به فضایی برای نوشتن برای شما کافی است.
آیا نیاز دارید مانیتور کامپیوتر را روی آن بگذارید یا فقط نیاز به سازماندهی و نظم دهی فایلها دارید. آیا طولانی مدت پشت میز مینشینید یا کوتاه مدت. هدف شما در فضای کاریتان مهمترین عامل تاثیرگذار بر انتخاب میز مورد نظرتان میباشد. در گام بعدی در خرید میز اداری شرکتی این است که باید تصمیم بگیرید میز اداری شرکتی خود را در کجا قرار دهید. فضاهای زیادی در اتاق مدیر وجود دارد که میتوان آن را در آنجا قرار داد. در سومین مرحله باید فضای اتاق را اندازه بگیریم تا اندازه میز را متناسب با آن سفارش دهید.
سخن پایانی
با توجه به انواع میز کارمندی اداری و توضیحات داده شده اگر قصد خرید مبلمان اداره یا میز مدیریتی دارید. بهتر است ابتدا ویژگیهای مورد نظر خود را برای جلوگیری از گیج شدن روی یک کاغذ لیست کنید. لازم است بدانید دقیقاً چه میخواهید. در این صورت قادر خواهید بود بهترین و مناسبترین میز اداری شرکتی را برای خود تهیه نمایید.