قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

انواع صندلی اداری

معرفی انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری در محیط های مختلف اداری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بانک‌ها، مؤسسات و حتی خانه‌ها استفاده می‌شود. انواع صندلی اداری شامل صندلی ریاست، صندلی جلسات، صندلی کارمندی، صندلی انتظار و… است.ساختار اینگونه صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نشستن بر آن به مدت طولانی خسته‌کننده نباشد. همچنین صندلی اداری باید حالت استاندارد داشته باشد تا مشکلات مختلفی برای فرد ایجاد نکند. مشکلاتی مثل پا درد، زانو درد، کمردرد و… .

در قدیم از صندلی‌های ساده‌ای در محیط‌های کاری استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به اهمیت سلامت و پیشرفت در زمینه‌های پزشکی، انواع صندلی ارگونومیک اداری متناسب با ساختار بدن ساخته و روانه بازار شد. اینگونه صندلی‌ها اغلب قابل تنظیم هستند و هر کس با هر جسه‌ای می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع صندلی‌ های  اداری  ویژگی‌های هر کدام بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

صندلی اداری چرخ‌دار و ثابت

صندلی‌های اداری در دو نوع ثابت و چرخ‌دار تولید می‌شوند. انواع صندلی اداری پایه ثابت در مواقعی کاربرد دارد که شخص به مدت زمان کوتاه و موقت روی آن می‌نشیند و نیاز به جابه‌جایی صندلی ندارد. مانند صندلی های انتظار، صندلی اتاق جلسات، صندلی‌های نیمه ایستاده، صندلی‌های آمفی تئاترها و…

اگر شخص می‌خواهد از صندلی برای مدت طولانی استفاده کند و صرفاً بر روی آن به انجام کاری بپردازد بهتر است آن صندلی از نوع چرخ‌دار باشد. صندلی چرخ دار استاندارد باید حداقل 5 میله یا چرخ در پایه داشته باشند. تعداد کمتر پایه ممکن است باعث افتادن شخص از روی صندلی شود. صندلی‌های چرخ‌دار از آنجایی که در حال حرکت و چرخش است باید از قطعات باکیفیتی ساخته شده باشد تا رفته رفته دچار فرسایش و عدم تعادل نشود.

صندلی چرخ دار اداری

 

ویژگی انواع صندلی اداری استاندارد

در ساخت انواع صندلی اداری خوب و استاندارد باید یک سری نکات رعایت شود. نکاتی که در انتخاب یک صندلی خوب باید مد نظر داشت شامل موارد زیر است:

جنس صندلی

پشتی و نشیمنگاه صندلی باید برای نشستن طولانی مدت دارای بالشتک باشد. استفاده از پارچه‌های تنفسی که عرق و چسبندگی در نشستن ایجاد نمی‌کند نسبت به سایر جنس‌ها اولویت دارد. کفی و نشیمنگاه صندلی باید نرم و راحت باشد. اما باید توجه داشت که این نرمی متعادل باشد یعنی در آن حدی نباشد که شخص داخل صندلی فرو رود.

دسته صندلی

انواع صندلی اداری خوب و راحت، باید دارای دسته قابل تنظیم باشد. طوری که شانه‌ها و بازوهای فرد در هنگام نشستن در حالت خوبی قرار بگیرد و حس راحتی را به فرد منتقل کند. در صندلی کارمندی دسته صندلی باید طوری تنظیم شده باشد که در هنگام تایپ ساعد دست روی دسته صندلی قرار بگیرد و آرنج و بازوها در حالت استراحت باشند.

پشتی و نشیمنگاه

پشتی انواع صندلی اداری ارگونومیک باید 30 تا 40 سانتیمتر عرض داشته باشد. ارتفاع و زاویه صندلی در هنگامی که تکیه‌گاه از نشیمن جدا است باید قابل تنظیم باشد. پشتی صندلی باید در زوایای عقب و جلو قابل تنظیم باشد تا فرد خودش نحوه نشستن خود بر روی صندلی را تنظیم کند. در این صورت زاویه پشتی صندلی دست خودش است و می‌تواند از عقب بودن و یا جلو بودن بیش از حد جلوگیری کند.

صندلی اداری

امکان چرخش

انواع صندلی اداری چرخ‌دار باید به گونه‌ای باشد که چرخیدن آن به سادگی صورت بگیرد. یعنی شخص بتواند با چرخش صندلی بدون زحمت خاصی، به قسمت‌های مختلف میز خود برسد.

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی

از دیگر نقاطی که در انواع صندلی اداری باید قابل تنظیم باشد ارتفاع آن است. اهرم تنظیم پنوماتیک روشی برای انجام این کار است. این اهرم باید در صندلی‌های اداری تعبیه شود تا قابلیت تنظیم ارتفاع را به صندلی بدهد. اگر ارتفاع صندلی نسبت به زمین، 40 تا 50 سانتیمتر باشد دارای ارتفاع مناسبی است. اکثر افراد می‌توانند در این فاصله پاهای خود را روی زمین قرار دهند، ساعد دست خود را در وضعیت راحت با ارتفاع میز و ران‌ها را به صورت افقی و موازی با زمین قرار دهند.

حمایت از کمر

توجه به کمر در ساخت انواع صندلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. ستون فقرات افراد منحنی به سمت داخل است. اگر در ساخت صندلی اداری به این انحنا توجه نشود نشستن در طولانی مدت روی صندلی، موجب فشار آوردن به ستون فقرات خواهد شد. یک صندلی اداری استاندارد باید در قسمت کمر چه از لحاظ ارتفاع و چه از لحاظ عمق قابل تنظیم باشد تا شخص متناسب با جسّه خود قسمت کمری صندلی را موازی کمر خود تنظیم کند.

عرض و عمق صندلی

هر صندلی اداری باید از قسمت عرض و عمق حس راحتی را منتقل کند. از جلو تا پشت صندلی را عمق صندلی می‌گویند. معمولاً عرض صندلی 43 تا 50 سانتیمتر باید باشد. عمق هم باید به گونه‌ای باشد که هنگام نشستن و تکیه دادن به پشتی صندلی، از پشت زانو تا جلوی صندلی فرد، تقریباً 5 تا 10 سانتیمتر فاصله باقی بماند.

 

انواع صندلی اداری

صندلی کارمندی

از میان انواع صندلی اداری، صندلی کارمندی تقریباً تمام ویژگی‌های صندلی‌های مدیریتی را دارد. با این تفاوت که از آنجایی که فضای اتاق کارمندان معمولاً جمع‌و جورتر است صندلی کارمندی نسبت به صندلی مدیریتی کوچک‌تر و سبک‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند. اینگونه صندلی‌ها نسبت به نوع کاربردشان می‌توانند دارای پشتی بلند و یا کوتاه باشند. همچنین در صندلی‌های کارمندی، قسمت ارتفاع، عمق و زاویه پشتی آن سه قسمتی است که قابل تنظیم است. از این نوع صندلی‌ها معمولاً در خانه به عنوان صندلی کامپیوتر استفاده می‌شود. دو نوع صندلی کارمندی هنگام کار با کامپیوتر وجود دارد:

  1. صندلی ارگونومیک زانویی

این گونه صندلی‌ها پشتی ندارد و کاربر در حالت زانو زدن روی صندلی قرار می‌گیرد. در صندلی‌ زانویی، وزن بین لگن و زانو پخش می‌شود که باعث کاهش فشار روی ستون فقرات و کاهش درگیری در قسمت عضلات ساق پا و کمر می‌شود.

صندلی ارگونومیک زانویی

  1. صندلی ارگونومیک زین اسبی

صندلی زین اسبی گونه‌ای دیگر از صندلی‌های ارگونومیک کارمندی است. این صندلی‌ها که به شکل زین اسب است کاربر را در حالت نشستن و ایستادن قرار می‌دهد. درست در حالتی که شخص در حال اسب سواری است. در این‌گونه صندلی‌ها پای شخص می‌تواند در حالت طبیعی پایین قرار بگیرد و حالت پایدار و ثابت خود را حفظ کند. صندلی‌ زین اسبی از آنجایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد برای کاربران مختلف مناسب است.

صندلی زین اسبی

 

صندلی جلسه

در میان انواع صندلی اداری، صندلی جلسه مناسب برای میزهای کنفرانس و جلسات طراحی شده است. این صندلی‌ها اغلب پایه ثابت هستند و از آنجایی که افراد به طور موقت و در زمان کوتاه بر روی آن می‌نشینند چندان قابلیت تنظیم ندارند.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی از میان انواع صندلی‌ اداری، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اینگونه صندلی‌ها اغلب پایه چرخ‌دار و دارای پشتی و ارتفاع بلند هستند. همچنین ابعاد آن نسبت به سایر مدل‌های صندلی‌های اداری بزرگتر است. از این رو فضای بیشتری را اشغال می‌کند. این صندلی‌ها برای نشستن طولانی مدت، مناسب و راحت هستند. همچنین قیمت آن نسبت به سایر صندلی‌ها بالاتر است.

صندلی انتظار

صندلی‌ انتظار، صندلی ارباب رجوع است. معمولاً در سالن‌های انتظار متناسب با فضا، صندلی و یا مبل انتظار چیده می‌شود. اغلب این صندلی‌ها پایه ثابت دارند و به صورت تک نفره، دو نفره، سه نفره و یا چهار نفره هستند. از آنجایی که مشتریان به مدت طولانی بر روی آن نمی‌نشینند اغلب تنظیمات خاصی ندارند. بعضی از آنها بدون دسته و بعضی دسته‌دار هستند. از میان انواع صندلی اداری، صندلی انتظار در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود.

 

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-12%
5,500,000
4,850,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]