قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

انواع کمد اداری

معرفی ویژگی های انواع کمد اداری

انواع کمد اداری از تجهیزات مهم هر اداره و شرکتی است. فرقی نمی‌کند که اداره و شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند. مهم این است که حتماً به فضایی برای نگه‌داری یک سری وسایل، اسناد و مدارک نیازمند است. از آنجایی که پرونده‌ها، اسناد و مدارک اصولاً دارای بخش‌های مختلفی است، بهتر است از انواع کمد اداری برای نگه‌داری آنها استفاده کرد. امروزه خوشبختانه با پیشرفته شدن صنعت در هر زمینه‌ای از جمله چوب و فلز، انواع کمدهای اداری ساخته و روانه بازار شده‌اند. کمدهایی که از جنس چوب و یا فلز هستند. کمد فلزی و کمد چوبی هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. بعضی دوست دارند در محیط کاری خود از کمد فلزی استفاده کنند. بعضی دیگر برعکس، علاقه‌مند به دکوراسیون چوبی هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کمد اداری در یک اداره و شرکت بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع کمد اداری

انواع کمد اداری شامل موارد زیر است:

  1. کمد فایل
  2. کمد زونکن‌خور
  3. کمد افقی
  4. کمد عمودی
  5. کابینت فایل ضد آتش

 

کمدهای اداری معمولاً از دو جنس فلز و یا چوب (ام دی اف) ساخته شده‌اند. کمد ام دی اف نسبت به کمد فلزی جذابیت بیشتری دارد اما استحکام کمد فلزی بیشتر است. اگر در درجه اول، ظاهر و جذابیت شرکت برایتان اهمیت دارد بهتر است سراغ انواع کمد اداری ام دی اف بروید. این کمدها علاوه بر اینکه هر نوع اسناد و مدارک و پرونده‌ها را در خود نگه می‌دارد، ظاهری زیبا و چشم‌نواز به محیط اداری شما خواهد داد.

کمد فایل

این کمدها معموالا از انواع کمد اداری کوچک هستند. از انجایی که این نوع کمد اداری دارای غلتکی در انتهای خود است جابه جا کردن آن کار راحتی است. بنابراین برای انتقال پرونده‌ها از یک اتاق به اتاق دیگر به راحتی می‌توان همراه خود کمد، آنها را جا به جا کرد. این نوع کمدها به جهت داشتن ویژگی جا به جایی، معمولاً از جنس ام دی اف سبک ساخته می‌شوند.

کمد بایگانی فلزی

کمد زونکن‌خور

این نوع کمدها که معمولاً از جنس فلز و یا چوب ساخته شده‌اند متشکل از قفسه‌های گسترده و باز هستند. این قفسه‌ها قابلیت نگه‌داری بسیار زیاد پرونده، اسناد و مدارک محرمانه را دارد. کمد زونکن‌خور معمولاً جای کمی را اشغال می‌کند. از آنجایی که حفظ محرمانه بودن بعضی اسناد مهم است، مدیران می‌توانند از کمد قفل‌دار فلزی و یا چوبی زونکن‌خور برای شرکت خود استفاده کنند.

کمد افقی

از انواع کمد اداری می‌توان به کمد افقی اشاره کرد. کمد افقی مسلماً از قسمت عرض جاگیر است و محیط بیشتری را اشغال می‌کند، اما در عوض باعث می‌شود انواع پرونده‌های اداری در کنار یکدیگر نگه داری شوند. اینگونه کمدها معمولاً از جنس فلز و یا چوب ساخته می‌شوند.

کمد عمودی

کمدهای عمودی معمولاً جزء کمدهای بزرگ و گسترده هستند. و فضای بیشتری را به صورت عمودی اشغال می‌کنند.  اگر محل کار شما فضای مناسبی برای نگه‌داری اینگونه کمدها دارد حتماً یکی از آنها تهیه کنید. چرا که استفاده از آن واقعاً به صرفه است. با توجه به اینکه فضای چندان زیادی را اشغال نمی‌کند ولی بسیار جادار است و حجم زیادی از اسناد و مدارک را در خود جای می‌دهد.

کابینت فایل ضد آتش

از اولین اقداماتی که بعد از اجاره کردن و یا خرید یک دفتر کار و اداره باید به آن توجه دارد حفظ ایمنی محیط کار است. از آنجایی که پرونده‌ها، اسناد و مدارک همگی از جنس کاغذ هستند ممکن است با یک سهل‌انگاری و حریق و آتش‌سوزی تمامی اسناد و مدارک از بین برود. بنابریان توصیه می‌شود برای محیط‌هایی که اسناد حساس نگه‌داری می‌کنند  از انواع کمد اداری ضد آتش ضخیم و مقاوم استفاده شود. در این صورت اگر اداره و شرکت دچار حریق شد پرونده‌ها سالم و در امان باقی می‌مانند.

 

در هنگام خرید کمد اداری به چه نکاتی باید توجه داشت؟

انتخاب مواد مناسب

در هنگام خرید انواع کمد اداری، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کمد مورد نظر از چه موادی تشکیل شده است. جنس کمدهای اداری شامل چوبی، فلزی و حصیر است. هر کدام از اینها مزایا و معایب خاص خود ا دارند. مثلاً فلز محکم است اما در عین حال سنگین است. چوب به محیط و دکوراسیون زیبایی می‌بخشد اما در عین حال آسیب‌پذیرتر است.

امکان حرکت و یا ساکن بودن

اگر کمد اداری می‌خواهید که همواره قابل جا به جایی باشد، کمدهای چرخ‌دار  و کمدهای فلزی سوار بر چرخ را تهیه کنید. با کمدهای چرخ‌دار به راحتی می توان اسناد و مدارک را از یک اتاق به اتاق دیگر جا به جا کرد.

اندازه مناسب

انواع کمد اداری را همیشه با توجه به متراژ محیط کار خود تهیه کنید. اگر محیط کار بزرگی دارید دست و بالتان از این لحاظ باز است. یعنی می‌توانید کمد‌های اداری بزرگ و جادار تهیه کنید. البته این موضوع به مقدار نیاز شما هم بستگی دارد. اگر در محیط کار شما کاغذ و سندهای زیادی نگه داری می‌شود کمدهایی با تعداد کشوهای بالا خریداری کنید. بالعکس اگر صاحب یک تجارت کوچک هستید و اسناد و مدارک زیادی در کارتان ندارید، کمدهایی با تعداد یک یا دو کشو خریداری کنید. همچنین اگر مقدار اسناد و مدارک در شرکت شما کم و زیاد می‌شود و اندازه ثابتی ندارد، توصیه می‌کنیم از کمدهای تشکیل پرونده مدولار استفاده کنید. خوبی این کمدها این است که قسمت‌های آن قابل اضافه شدن و حذف شدن است.

کمد فلزی بایگانی

معرفی مزایا و معایب انواع کمد اداری

از مزایای کمد اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد حریق: کمدهای ضد حریق که معمولاً قیمت بالاتری نسبت به کمدهای ساده دارند امنیت وسایل داخل خود را در صورت بروز حریق و آتش‌سوزی حفظ می‌کند.
  • مکانیسم قفل: کمدهای اداری به منظور حفظ امنیت و حریم خصوصی، قفل دار هستند. اسناد و پرونده‌های مهم را به راحتی می‌توان در اینگونه کمدها نگه داری کرد.

از معایب کمدهای اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاهی بعضی از آنها قابلیت جابه جایی ندارند.
  • اگر اتصالات مستحکم نداشته باشد خسارات زیادی را برای شرکت به همراه خواهد داشت.
  • جنس انتخاب شده برای کمد، وابستگی زیادی به مقاومت کمدهای اداری دارد.

 

مقایسه کمد فلزی با کمد ام دی اف

جنس فلز و ام دی اف دو جنس رایج در تولید کمدهای اداری است. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد و نمی‌شود به طور قطع گفت کدام‌یک بهتر از دیگری است.

 

ردیف

عنوان

کمد اداری فلزی

کمد اداری ام دی اف

1

امکان جا به جایی

به سختی

به آسانی

2

ضد رطوبت هست

نیست

3

ضد حریق هست

نیست

4

تنوع متوسط

زیاد

5 قیمت به مراتب کمتر

بالاتر

 

جمع بندی

هر محیط کاری مثل دفاتر کار، اداره‌ها، شرکت و سازمان‌ها برای سامان‌دهی، نظم و جداسازی اسناد، اوراق و پرونده‌ها نیازمند یک سری تجهیزات مثل انواع کمد اداری هستید. اگر ظاهر یک اداره منظم و مرتب باشد خود به خود حس راحتی، امنیت و اعتماد را به مراجعین منتقل می‌کند. پس انتخاب مناسب کمد اداری در اداره و شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتخاب یک کمد مناسب اداری باید ابتدا فضای کار را مد نظر قرار داد، سپس به سایر ویژگی‌ها مثل جنس، زیبایی، قیمت و… توجه کرد. بعضی کمدها چرخ‌دار هستند که به راحتی جا به جا می‌شوند. بعضی دیگر بدنه محکم و ضد حریق دارند. پس در انتخاب کمد اداری برای محیط کار خود نهایت دقت را داشته باشید تا یک خرید خوب را تجربه کنید.

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-4%
4,900,000
4,690,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]