قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

روش تعمیر دسته صندلی اداری

آشنایی با روش تعمیر دسته صندلی اداری

روش تعمیر دسته صندلی اداری از کارهایی است که خوب است آن را یاد بگیریم. صندلی اداری یکی از تجهیزات ضروری دفاتر کار و اداره‌ها است. این نوع صندلی‌ها شامل صندلی مدیریتی، کارمندی، صندلی کنفرانس، اتاق جلسات، صندلی انتظار و… است. در کل هر نوع صندلی که در اداره و شرکت‌ها استفاده می‌شود در این دسته قرار می‌گیرد. این‌گونه صندلی‌ها اگر با متریال‌های مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشند و به درستی استفاده شوند سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. اما اگر جنس خوب و باکیفیت نداشته باشند خیلی زود نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد.

صندلی‌ها معمولاً از قسمت دسته و پایه دچار خرابی می‌شوند. این قسمت‌ها وقتی خراب شود باید آن را به دست یک تعمیرکار حرفه‌ای رساند تا بتواند آن را مثل روز اولش کند. اما بعضی خرابی‌ها چندان سخت و پیچیده نیست. شاید خودتان هم از پس آن بربیایید و دیگر لازم نباشد دنبال یک تعمیرکار خوب باشید و زحمت بیرون بردن صندلی را بکشید. در این مقاله قصد داریم روش تعمیر دسته صندلی اداری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

علت خراب شدن دسته صندلی

برای اینکه روش تعمیر دسته صندلی اداری را یاد بگیرید ابتدا باید با دلایل خراب شدن آن آشنا شوید. دسته صندلی اداری ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود.

  1. مهم‌ترین دلیل خراب شدن دسته صندلی، استفاده از متریال بی‌کیفیت در ساخت آن است. استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت هر محصول و کالایی طول عمر آن را کم خواهد کرد.
  2. از دیگر دلایل خراب شدن دسته صندلی فشار آوردن بر روی آن است. گاهی افراد در هنگام بلند شدن از روی صندلی از دسته‌ها می‌گیرند و آن را به سمت پایین فشارمی‌دهند. در واقع تمام وزن خود را روی دسته صندلی می‌اندازند. این کار به مرور موجود خراب شدن دسته صندلی خواهد شد.
  3. دلیل سوم خراب شدن این محصول، نشستن بر روی آن است. بعضی از افراد عادت دارند روی دسته صندلی بنشینند. این کار حتی اگر در مدت زمان کوتاه صورت بگیرد اما چون فشار زیادی روی دسته وارد می‌شود خیلی زود موجب خراب شدن و شکستن آن خواهد شد.

 

انواع خراب شدن دسته صندلی

آشنایی با انواع خراب شدن دسته صندلی هم از مواردی است که قبل از یادگیری روش تعمیر دسته صندلی اداری باید انجام شود. انواع خراب شدن این قسمت، شامل موارد زیر است:

  1. لق شدن دسته: در اثر فشار آوردن در هنگام بلند شدن و یا نشستن روی دسته و یا حتی افتادن خود صندلی ممکن است پیچ‌ها شل شوند و دسته لق شود.
  2. ترک خوردن و شکستن: دسته‌های انواع صندلی اداری معمولاً از جنس پلاستیک است که به وسیله پیچ به خود صندلی وصل شده است. ضربه و یا فشار ناگهانی ممکن است باعث ترک خوردن و یا شکستن دسته صندلی بشود.
  3. پارگی روکش دسته صندلی: بعضی صندلی‌های اداری از جنس چرم و یا پارچه هستند. روکش دسته اینگونه صندلی‌ها هم از همین جنس است. این روکش‌ها در هنگام تماس با اشیاء مختلف ممکن است خراشیده و یا پاره شوند.

تعمیر کردن صندلی

انواع روش تعمیر دسته صندلی اداری

در کل به 2 روش تعمیر دسته صندلی اداری می‌توان اشاره کرد:

  1. تعویض دسته‌ خراب‌شده با دسته جدید و نو
  2. تعمیر دسته و سفت کردن پیچ‌های شل آن

پیچ‌ها معمولاً به خاطر فشار زیاد شل و لق می‌شوند. برای سفت کردن آنها کافی است دسته را به درستی در جای خودش بگیرید و به کمک پیچ‌گوشتی پیچ‌ها را محکم کنید.

اما دسته‌های صندلی اداری ممکن است با دلایل مختلفی دچار ترک‌خوردگی شود. وقتی یک جایی ترک بخورد امکان بیشتر شدن ترک‌خوردگی زیاد است. از این رو باید سریعاً اقدام به تعمیر و چسب زدن آن قسمت کرد. همچنین می‌توان آن را با دسته نو و جدید عوض کرد.

 

مراحل تعویض و یا تعمیر دسته خراب‌شده

به دنبال یادگیری روش تعمیر دسته صندلی اداری باید روش جدا کردن آن را بلد بود. برای عوض کردن دسته صندلی و یا چسب زدن ترک‌خوردگی‌ها ابتدا باید آن را از صندلی جدا کنید.

  • ابتدا به کمک یک پیچ‌گوشتی پیچ‌ها را باز کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا ترک‌خوردگی بیشتر نشود.
  • بعد از باز کردن پیچ‌ها دسته را به آرامی از صندلی جدا کنید. (اگر قصد نصب دسته جدید را بر روی صندلی دارید کافی است دسته جدید را به درستی در قسمت اتصال دسته قرار دهید و پیچ‌ها را محکم کنید. اما اگر قصد تعمیر آن دسته را دارید روش زیر را دنبال کنید:)
  • روی قسمت‌های ترک‌خورده به خوبی و به آرامی دستمال بکشید تا تمیز شود. (گرد و غبار مانع چسبیدن دسته خواهد شد.)
  • با دست خود قسمت‌های چسب‌زده را محکم فشار دهید.
  • به کمک یک چسب نواری روی قسمت‌های ترک‌خورده و چسب‌زده‌شده، اتصال را محکم‌تر کنید.
  • 24 ساعت صبر کنید تا چسب کاملاً جذب خشک شود و جذب دسته شود.
  • چسب نواری را از دور تا دور ترک‌خوردگی‌ها باز کنید.
  • دسته را به صورت درست در قسمت اتصال به صندلی قرار دهید و سوارخ‌ پیچ‌ها را هم‌تراز کنید.
  • پیچ‌ها را به کمک پیچ‌گوشتی به آرامی ببندید.
  • در انجام این کار دقت لازم را داشته باشید تا ترک‌خوردگی جدیدی ایجاد نکنید. با انجام این روش به سادگی روش تعمیر دسته صندلی اداری را یاد می‌گیرید.

صندلی اداری

روش‌های جلوگیری از خراب شدن صندلی اداری

قبل از یادگیری روش تعمیر دسته صندلی اداری باید از خراب شدن آن جلوگیری کرد. برای جلوگیری از خراب شدن دسته صندلی اصول زیر را رعایت کنید:

  • تمیز نگه داشتن دسته صندلی

نشستن گرد و غبار روی دسته به مرور موجب فرسوده شدن آن می‌شد. برای تمیز کردن گرد و غبار می‌توانید از مکش جاروبرقی استفاده کنید. سپس به کمک یک پارچه تمیز دسته را پاک کنید.

  • مراقبت از چرخ‌ها

چرخ‌ها در معرض تمامی موادی است که زیر پا است، موادی مثل پرز فرش، گرد و غبار روی زمین و… تمیز کردن چرخ‌ها روی طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. هرچه کثیفی چرخ‌ها زیاد شود حرکت کردن آنها سخت‌تر خواهد شد. این کار را به کمک جاروبرقی و یک دستمال نمناک انجام دهید.

  • مراقبت از مکانیزم صندلی اداری

صندلی‌های اداری نسبت به سایر صندلی‌ها مکانیزم خاصی دارد. این صندلی‌ها به اهرم‌هایی مجهز است که تنظیم کردن صندلی را در جهات مختلف برعهده دارد. جک صندلی هم یکی از مکانیزم‌های صندلی اداری است که اگر خراب شود باعث لق شدن صندلی می‌شود. بنابراین مراقبت از این مکانیزم‌ها باعث افزایش طول عمر صندلی اداری خواهد شد.

 

جمع‌بندی

اگر به خاطر شرایط کاری مجبور هستید روزانه ساعات زیادی را روی صندلی اداری بنشینید یک صندلی باکیفیت و مرغوب انتخاب کنید. با این کار خیال خودتان را بابت استفاده طولانی‌مدت از آن راحت کنید. اگر صندلی‌تان چندان باکیفیت نباشد احتمال خراب شدن قسمت‌های مختلف آن خصوصاً دسته صندلی بالا می رود. روش تعمیر دسته صندلی اداری روشی است که به شما کمک می‌کند خودتان از پس تعمیر آن بربیایید. البته از آنجایی که همیشه پیشگیری از درمان بهتر است بهتر است راه‌های مراقبت از صندلی اداری را یاد بگیریم تا نیاز به تعمیر آن پیدا نکنیم.

 

 

 

 

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-4%
4,900,000
4,690,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]