قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

مراحل تولید کمد فلزی

معرفی مراحل تولید کمد فلزی

مراحل تولید کمد فلزی مراحل سختی و چندان پیچیده‌ای نیست. این نوع کمدها که از ورق گالوانیزه ساخته می‌شوند بیشتر برای نگه داری اسناد و مدارک در اداره، شرکت، محیط‌های خانگی، بیمارستان و… کاربرد دارد. کمدهای فلزی همچون سایر کمدها، ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به مقاوم بودن آن اشاره کرد. از ویژگی منفی آن می‌توان به متنوع نبودن آن اشاره کرد. این نوع کمدها برای چیدمان و دکوراسیون و ست کردن با وسایل محیط، چندان جالب نیستند. چرا که طرح و رنگ آن قابل سفارشی‌سازی نیست و در کارخانه تولید و روانه بازار می‌شود. البته با گذشت زمان کمدهای فلزی در رنگ‌های مختلف هم طراحی و تولید شده است. مشخصات کلی کمد فلزی شامل موارد زیر است:

مشخصات کلی کمد فلزی

جنس کمد

انواع کمد مواد اولیه کاربرد

ویژگی ها

فلزی

نازک و ضخیم

ورق گالوانیزه

کمد لباس، کمد مدرسه، کمد اداری بایگانی، کمد استخر و رختکن ورزشگاه، کمدهای صنعتی و…

مقاوم در برابر آتش، ضربه و رطوبت

 

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مراحل تولید کمد فلزی آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

 

مواد اولیه در مراحل تولید کمد فلزی

برای ساخت هر محصولی، این مواد اولیه است که تعیین می‌کند آن محصول کیفیت دارد یا ندارد. کمد فلزی هم همین‌طور است. متریال این نوع کمدها به ضخامت ورق فولادی بستگی دارد. گاهی ورق فولادی برای ساخت کابینت‌ها و کمدهای فلزی، نازک و گاهی ضخیم هستند. ضخامت ورق‌های فولادی نازک بین 0.3 تا 0.5 میلیمتر است. رنگ‌آمیزی کمد فلزی هم دارای ضخامت 0.1 تا 0.2 میلی متر است. لذا رنگ‌آمیزی هم به ضخامت نهایی این محصول می‌افزاید.

همان‌طور که مشخص است ورق‌های نازک فولادی مقاومت کمتری نسبت به ورقه‌های ضخیم دارند. استفاده از ورقه‌های نازک در مراحل تولید کمد فلزی، باعث می‌شود کمد نتواند وزن زیادی را تحمل کند. از این رو، کمد فلزی با ورقه‌های نازک نمی‌تواند به درستی نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده کند.

ورق‌های ضخیم فولادی در کمدهای فلزی صنعتی ضخامتی بین 0.6 تا 0.8 میلیمتر دارد. این نوع کمدها برای تحمل بار وسایل اداری، خانگی و صنعتی گزینه مناسبی است. به همین خاطر امروزه بسیاری از شرکت‌ها و دفاتر کار خصوصی و دولتی از این نوع کمد فلزی استفاده می‌کنند.

ورق گالوانیزه

خط تولید ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه با استفاده از ورق‌های روغنی ساخته و تولید می‌شود. یک ورق روغنی ابتدا در فرآیند نورد گرم به ضخامت و ابعاد مورد نظر می‌رسد. سپس برای تبدیل شدن به ورق گالوانیزه، به خط نورد سرد منتقل می‌شود. در این مرحله از پوشش ضد زنگ در این ورق‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که ترکیب شیمیایی این نوع ورق‌ها از مقداری کربن و نیکل و کروم تشکیل شده است، با پوشش دادن این ورق‌ها با آلیاژ روی، مقاومت آن در برابر فشار، پوسیدگی و ضربه خوردن بیشتر می‌شود. وقتی که ورق گالوانیزه در این فرآیند تولید شد به کارخانه منتقل می‌شود. از کاربردهای مهم ورقه‌های گالوانیزه، در مراحل تولید کمد فلزی است.

 

مراحل تولید کمد فلزی

در کارخانه‌های ساخت کمد فلزی ابتدا سایز کمد مورد نظر بر روی ورق گالوانیزه تعیین می‌شود. بعد از تعیین ابعاد و سایز کمد، زمان خم کردن ورق فولادی و برش آن می‌رسد. بعد از آن نوبت جوشکاری است. قسمت‌های مختلف ورق گالوانیزه برای ساخت کمد فلزی مد نظر، به یکدیگر جوش داده می‌شود. در آخر کمد ساخته شده به کارگاه دیگری برای رنگ‌آمیزی منتقل می‌شود. در کل مراحل تولید کمد فلزی شامل موارد زیر است:

  1. تعیین ابعاد و برش دادن ورق فولادی

ابتدا ابعاد و اندازه کمد بر روی ورق فولادی تعیین می‌شود. سپس به کمک دستگاه برش، ورق گالوانیزه برش داده می‌شود. اینجاست که شکل ابتدایی کمد فلزی ساخته می‌شود.

  1. خم کردن ورق گالوانیزه برش خورده

در این کارخانه‌ها، دستگاهی به اسم دستگاه خم کن وجود دارد. با استفاده از این دستگاه، چین‌های داخلی و خارجی کمد خم می‌شود. اگر خم‌کاری به درستی انجام نشود کمد فلزی کیفیت خود را از دست می‌دهد حتی اگر از بهترین ورق‌های فولادی ساخته شده باشد. مرحله‌ای که به طور مستقیم بر طول عمر و کیفیت کمد فلزی تأثیرگذار است همین مرحله است. بنابراین این فرآیند از مهم‌ترین بخش‌ها در مراحل تولید کمد فلزی است.

  1. جوشکاری ورق خم شده گالوانیزه

در مراحل تولید کمد فلزی، بعد از پایان مرحله مهم خم‌کاری، نوبت به جوشکاری می‌رسد. در مرحله جوشکاری قطعات کمد فلزی به همدیگر وصل می‌شوند و جوش می‌خورند.

ساخت کمد فلزی

  1. فسفاته کردن

فسفاته کردن به مرحله‌ای گفته می‌شود که در آن ورق فولادی به وسیله محلول رقیق شده اسید فسفریک، در برابر ضربه خوردگی و سایش، مقاومت لازم را پیدا می‌کند. این مرحله شامل ایجاد کردن یک لایه مقاوم به عنوان پایه رنگ و یک لایه برای جلوگیری از ضربه و سایش است. از آنجایی که ورقه‌های فولادی صاف و یکنواخت هستند، فسفاته کردن به روش پاششی انجام می‌شود. اگر ورق‌های فولادی در ساخت کمد فلزی دارای خلل و فرج بیشتر از حد طبیعی بود، از روش غوطه‌وری پاششی در این مرحله استفاده می‌شود.

  1. رنگ آمیزی کمد فلزی

این مرحله کمد فلزی به کارگاه دیگری منتقل می‌شود. کارگاهی که قرار است رنگ و لعابی به محصول ما بدهد کارگاه رنگ آمیزی است. این رنگ‌آمیزی در رنگ‌های مختلف و متناسب با سلیقه مشتریان صورت می‌گیرد. بعد از پایان کار، برای اینکه رنگ‌ها را خشک کنند کمد فلزی را به کوره منتقل می‌کنند. حرارت کوره باعث خشک شدن محصول می‌شود. البته برای خشک کردن رنگ کمد فلزی، می‌توان آن را در فضای باز هم قرار داد.

  1. مرحله بسته بندی

بالاخره نوبت به بسته بندی می‌رسد. در این مرحله که در مراحل تولید کمد فلزی، مرحله نهایی گفته می‌شود بعد از اینکه کمد رنگ‌آمیزی‌شده خشک شد بسته بندی می‌شود. سپس برای مشتری ارسال می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله مراحل تولید کمد فلزی مورد بررسی قرار گرفت. کمد فلزی مانند هر محصول دیگری برای تولید یک سری فرآیند را باید طی کند. این نوع کمدها که در انواع کمد فلزی صنعتی، اداری و خانگی وجود دارند از ورق گالوانیزه ساخته می‌شوند. مراحل تولید کمد فلزی شامل مرحله برش زدن ورق گالوانیزه، خم کردن، جوشکاری ورقه‌ها، فسفاته کردن، رنگ‌آمیزی و در نهایت بسته‌بندی است. از کمدهای فلزی برای نگه داری اسناد و مدارک در دفاتر کار و نگهداری وسایل و لباس‌ها در رختکن ورزشگاه‌ها و در خانه‌ها استفاده می‌شود.

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-9%
5,200,000
4,750,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]