قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

کمد رختکن استخری

معرفی انواع کمد رختکن استخری بر اساس جنس

کمد رختکن استخری همان‌طور که از نامش مشخص است کمد لباس استخر است. از اینگونه کمدها برای قرار دادن انواع وسایل شخصی خصوصاً لباس استفاده می‌شود. وقتی برای شنا وارد یک استخر می‌شوید اولین جایی که می‌روید اتاق رختکن است. این اتاق جایی برای تعویض لباس است. در آنجا کمدهای مختلفی وجود دارد. این کمدها که به اصطلاح به آنها کمد رختکن گفته می‌شود برای نظم بخشیدن به استخر و حفظ امنیت وسایل شخصی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف اینگونه کمدها از لحاظ جنس شامل کمد فلزی، کمد ام دی اف و…است.

اگر کمدهای به کار رفته در استخر مرغوب، زیبا و با کیفیت بالا باشد حس خوبی نسبت به آنجا پیدا می‌کنید. با اطمینان وسایل خود را داخل آن می‌گذارید و می‌روید. اما برعکس اگر کمد لباس استفاده‌شده در آن استخر کهنه، زنگ‌زده و از جنس بدی باشد نه تنها حس بدی پیدا می‌کنید بلکه شاید آن استخر را ترک کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کمد رختکن استخری از لحاظ جنس آشنا کنیم تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

 

انواع کمد رختکن استخری از لحاظ متریال

همان‌طور که روز به روز هر وسیله‌ و کالایی متنوع‌تر و به روزتر می‌شود کمدها هم به همین شکل متنوع‌تر از گذشته شده‌اند. کمد رختکن استخری با انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود است و شما می‌توانید متناسب با نیازتان یکی از آنها را تهیه نمایید. بعضی کمدها دارای قفل هستند، بعضی دیگر قفل ندارند و امنیت پایین‌تری دارند. بعضی از نوع دیواری، بعضی به صورت جدا طراحی شده‌اند. اما با این همه، وجود رطوبت در فضای استخر باعث شده متریال اینگونه کمدها نسبت به هرچیز دیگری مهم‌تر باشد. در واقع جنس کمد لباس استخری مهم‌ترین عامل برای انتخاب آن است.

جنس و متریال به کاررفته در کمدهای رختکن استخری به 4 دسته تقسیم می‌شود:

  1. کمد رختکن استخری فلزی
  2. کمد رختکن MDF
  3. کمد رختکن HPL
  4. کمد رختکن PVC

 

کمد رختکن فلزی استخر

از زمان‌های قدیم از کمد فلزی به عنوان کمد رختکن در انواع استخرها استفاده می‌شد. دلیلش هم استحکام بالای اینگونه کمدها بود. در کمدهای فلزی از قفل‌های توکار استفاده می‌شود. همچنین قابلیت نصب و آویزان کردن لباس در اینگونه کمدها وجود دارد. کمدهای فلزی استخر یک مشکل دارند که البته قابل رفع است. مشکل اساسی کمد رختکن فلزی پوسیده شدن آن در برابر رطوبت است. البته تولیدی‌ها برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده‌اند. آنها برای جلوگیری از پوسیدگی از رنگ‌های ضد زنگ مانند رنگ چکشی، رنگ پودری الکترواستاتیک و سایر رنگ‌های ضد زنگ استفاده می‌کنند. کمدهای مرغوب فلزی با پوشش ضد زنگ مقاومت بالایی پیدا می‌کنند و سالها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

کمد فلزی استخر

انواع کمد رختکن فلزی بر اساس ابعاد

کمدهای رختکن فلزی را با تعداد درب‌های مختلفی می‌سازند. شما می‌توانید با توجه به میزان کاربرد و نیازتان، ابعاد محلی که قرار است کمد را در آنجا قرار دهید و بودجه‌ای که می‌خواهید صرف آن کنید کمد مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

تعداد درب‌های کمد فلزی رختکن شامل موارد زیر است:

  1. کمد فلزی با 2 درب
  2. کمد فلزی با 4 درب
  3. کمد فلزی با 6 درب
  4. کمد فلزی با 8 درب
  5. کمد فلزی با 10 درب
  6. کمد فلزی با 12 درب
  7. کمد فلزی با 16 درب

این کمدها بعد از اینکه خریداری شدند داخل استخر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فضای یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کنند.

 

کمد استخری MDF

کمد رختکن استخری ام دی اف نوع دیگری از کمدهای رختکن است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که جنس MDF در برابر رطوبت مقاومت پایینی دارد اغلب اینگونه کمدها را با بدنه فلزی می‌سازند و فقط درب‌های آنها را از جنس ام دی اف طراحی می‌کنند.

ویژگی‌های کمد رختکن استخری ام دی اف

دو ویژگی مهم کمدهای ام دی اف رختکن ضد زنگ بودن و سفارشی بودن آن است.

ضد زنگ بودن یعنی اینگونه کمدها برعکس کمدهای فلزی در تماس با آب دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند. البته مقاومت چندانی در برابر آب و رطوبت ندارد.

سفارشی بودن کمد رختکن استخری ام دی اف به این معنا است که خودتان می‌توانید متناسب با نیاز، بودجه و فضای استخرتان کمد استخری ام دی اف را سفارش دهید و تولیدی‌ها متناسب با نیاز شما آن را بسازند.

کمد ام دی اف استخر

کمد استخر HPL

از دیگر انواع کمد رختکن استخری می‌توان به کمد استخر HPL اشاره کرد. اینگونه کمدها از ورقه های HPL ساخته می‌شوند. HPL مخفف سه عبارت High Pressure Laminate یعنی لمینت با فشار بالا است. کمدهای HPL هم به صورت استاندارد و هم به صورت سفارشی تهیه و تولید می‌شوند.

ویژگی‌های کمد استخر HPL

از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع کمدها می‌توان به مقاومت در برابر آب و سهولت در شست و شو اشاره کرد.

مقاوم بودن اینگونه کمدها در برابر آب از ویژگی بارز آن است. چرا که فضای استخر مرطوب و خیس است. خاصیت ضد آب و بخار ورقه‌های اچ پی ال آن را به یک کمد منحصر به فرد برای استخر تبدیل کرده است.

همچنین قابلیت شستشوی آسان کمد استخر HPL از دیگر ویژگی‌های خوب آن است. این کمدها در برابر مواد شوینده و آب آسیب‌پذیر نیستند.

کمد رختکن hpl

کمد رختکن استخری PVC

کمد رختکن پی وی سی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • خاصیت ضد آب: ورقه‌های پی وی سی ضد آب هستند و از انتقال رطوبت به داخل کمد جلوگیری می‌کنند.
  • آنتی باکتریال: کمدهای PVC آنتی باکتریال هستند و باکتری‌ها داخل آن رشد نمی‌کنند.
  • وزن سبک: داشتن وزن سبک از دیگر ویژگی‌ بارز کمد رختکن استخری PVC است.
  • مقاومت و طول عمر بالا: از اینگونه کمدها به علت مقاومت بالا، می‌توانید سالهای زیادی استفاده کنید.
  • قابل شستشو: کمد پی وی سی را به آسانی می توان شست بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی انواع کمد رختکن استخری از لحاظ جنس پرداختیم. این نوع کمدها هر کدام ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. کمدهای فلزی به عنوان پراستفاده‌ترین کمدهای رختکن طرفداران زیادی دارد. چرا که هم مقاوم و سبک است و هم قیمت مناسبی دارد. اینگونه کمدها در ابعاد و رنگ‌های مختلف قابل سفارشی‌سازی است و شما می‌توانید با توجه به نیازتان آن را سفارش دهید.

 

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-4%
4,900,000
4,690,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]