قابل توجه مشتریان گرامی، زمان تحویل محصولات سفارشی بین 8 الی 12 روز کاری می باشد. جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

02537229433

وبلاگ

صندلی کامپیوتر طبی

خرید بهترین صندلی کامپیوتر طبی در بازار

صندلی کامپیوتر طبی در میان انواع مدل های صندلی کامپیوتر ، یکی از ملزومات اصلی هر میز کاری و ادری می‌باشد. آمارها و تجربیات نشان داده بیشتر افرادی که مدتی با کامپیوتر کار می‌کنند. و یا حتی کارمندان بعد از مدتی با مشکل گردن درد، کمردرد و پادرد مواجه می‌شوند. شاید برایتان سوال باشد که ربط آن به صندلی چیست؟

در جواب باید گفت: مسلماً نشستن‌های طولانی روی صندلی های غیرطبی و کار کردن دائم موجب  بوجود آمدن کمردرد می‌شود. همانطور که همه می‌دانند هیچ نعمتی به اندازه سلامتی برای انسان با ارزش‌تر و مهم‌تر نیست. به خاطر همین بهتر است در سازمان‌ها، ادارات و منازل به جای استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد و معمولی،  از صندلی کامپیوتر طبی استفاده نمایید.

در این مقاله بنا داریم ویژگی‌ها و خصوصیات و انواع این صندلی های ارگونومیک را توضیح خواهیم داد.

صندلی کامپیوتر طبی

معمولا افراد زمان زیادی را چه در محیط کاری خود و چه در منزل برای انجام کارهای کامپیوتری پشت میز سپری می‌کنند. بنابراین انتخاب میز و صندلی طبی مناسب بسیار اهمیت دارد.  چرا که استفاده از صندلی‌ها و میزهای غیر استاندارد و نشستن های طولانی بر آن ها در بلند مدت خطرات پیش آمدن آسیب هایی در ستون فقرات، کمردرد، گردن درد و پادرد را به وجود می‌آورد.

نداشتن استاندارد لازم در ملزومات کامپیوتر مثل میز و صندلی به عقیده برخی پزشکان از سیگار کشیدن هم برای افراد بدتر است. در ادامه مقاله ویژگی‌های یک صندلی طبی و اثرات نشستن روی آن بررسی می‌شود.

 

صندلی کامپیوتر طبی

 

بیشتر بخوانید : خریدانواع میز کارمندی ام دی اف بابهترین قیمت وبالاترین کیفیت

اثرات نشستن روی صندلی کامپیوتر طبی بر سلامت افراد

طبق تحقیقات انجام گرفته در سطح جهان وقتی افراد از صندلی‌های ارگونومیک که امکان این را داشته باشد که ارتفاع آن تنظیم شود .و راحت جلو عقب برود استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد کارایی آنها بالاتر می‌رود. البته زمان تهیه صندلی کامپیوتر طبی برای کارکنان،  باید آموزش نحوه نشستن و چگونگی استفاده از آنها را نیز توضیح داد.

رعایت این اصول در کنار هم موجب می‌شود خطرات و مشکلاتی که ممکن است بر اثر نشستن‌های نادرست به سلامتی فرد وارد شود کاهش یابد. این صندلی‌ها حتی اگر شما مشکلی هم از نظر سلامتی کمر، گردن، دست و مانند آن نداشته باشید موجب می‌شود سلامتی شما حفظ شود.

و در آینده و پس از ساعت کاری طولانی مشکلاتی چون کج شدن ستون فقرات، دردهای کمری و گردنی،  درد مفاصل و دیسک‌های کمر جلوگیری شود. پس بهتر است با انتخاب نمودن بهترین صندلی کامپیوتر طبی مراقب سلامتی خود باشید.

بیشتر بخوانید : قیمت میز کار ساده

انواع صندلی اداری

ویژگی‌های صندلی کامپیوتر طبی

یکی از ویژگی‌های مهمی که صندلی اداری طبی باید دارا باشد قابلیت تنظیم ارتفاع آن می باشد. که به گفته متخصصان سلامت در این زمینه بهتر است در محیط کاری خود یا پشت میز خود از یک صندلی کامپیوتر طبی استفاده کنید که امکان تنظیم ارتفاع و جابجایی آسان برای نشستن در حالت‌های مختلف را داشته باشد. مهمترین ویژگی‌هایی که یک صندلی کامپیوتر طبی لازم است داشته باشد شامل:

  1. چرخ‌های پنج پر پشتی دارای انحنا که فرد بتواند به راحتی به آن تکیه دهد و گودی کمرش پر شود.
  2. دسته های نرم که ارتفاع و عرض آن قابل تنظیم است.
  3. هیدرولیک بودن بدنه آن برای تنظیم حرارت صندلی و گردش هوا
  4. داشتن امکان تنظیم شیب صندلی برای اینکه بتوان قسمتی از وزن خود را به پشتی صندلی منتقل کرد.

 

صندلی کامپیوتر طبی

گاهی اوقات در صندلی های کامپیوتر غیر استاندارد مشکلاتی وجود دارد که ممکن است فرد خیلی به آن توجه نکند. اما در طولانی مدت اثرات منفی بر سلامت وی بگذارد.  از مهم‌ترین این مشکلات که در بیشتر صندلی‌های اداری مشاهده می‌شود این است که صندلی انعطاف کم و بدنه سفتی دارد.  و کارمند به راحتی نمی‌تواند روی آن حرکت بکند.

البته قابل ذکر است که انسان مدام خود را تغییر خواهد داد تا به بهترین وضعیت بدنی برسد. اما گاهی ممکن است حواسش به این قضیه نباشد و تاثیرات منفی بگیرد.

بنابراین علاوه بر موارد ذکر شده دسته‌های صندلی هم در راحتی صندلی بسیار مهم می‌باشند و اگر امکان چرخش ۳۶۰ درجه هم داشته باشند. بازوهای فرد در هر حالتی حتی زمان استراحت می‌تواند جایگاه راحتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : صندلی کامپیوتر کودک

انواع صندلی طبی کامپیوتر

با پیشرفت کارهای صنعتی و اداری معمولا افراد ساعت‌های طولانی را پشت میز می‌گذرانند.  به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که کمردرد و پادرد خیلی بیشتر از گذشته در بین افراد رایج است. دانشمندان و پزشکان طب سنتی برای حل این مشکل صندلی‌هایی طراحی نموده اند که انعطاف پذیر باشد. و با فیزیک بدن انسان سازگاری داشته باشد.

به این صندلی‌ها،  صندلی‌های طبی یا ارگونومیک می‌گویند. صندلی‌های طبی کامپیوتر را هم در خانه برای کارهای شخصی و هم در ادارات می توان استفاده کرد. و انواع مختلفی دارند.

انواع صندلی کارمندی طبی

صندلی‌ طبی کامپیوتر انواع مختلی دارد که مهمترین و پرکاربرد ترین آنها شامل:

  • صندلی کامپیوتر طبی یا صندلی اداری طبی که متناسب با میزهای اداری ساخته می‌شود
  • صندلی ۲۴ ساعته:  که متناسب با ارگونومیک بدن برای استفاده‌های طولانی مدت مدام طراحی شده‌اند.قیمت صندلی طبی خانگی
  • صندلی کنفرانسی:  این صندلی‌ها  قسمت پشتی شان کمی به جلو متمایل است. و برای استفاده‌های دائمی و طولانی مدت مناسب نیست.
  • صندلی صنعتی : این صندلی‌ها ارتفاع بلندی دارند و معمولاً جایگاهی برای گذاشتن پا نیز پایین آن تعبیه شده است.
  • صندلی مدیریتی: این نوع صندلی معمولا باشکوه‌تر از سایر صندلی‌های طبی می‌باشند و از نظر قیمت از صندلی طبی خانگی و اداری گران تر می‌باشند.  روکش آن ها هم معمولاً از جنس چرم است.

انواع صندلی‌های اداری طبی و ارگونومیک در موقعیت‌های مختلفی به کار برده می‌شوند. در اداره‌ها معمولاً از صندلی کامپیوتر برای کارمندان استفاده شده و  برای مدیران از صندلی‌های اجرایی یا مدیریتی استفاده می‌کنند. برخی افراد که روی قیمت صندلی طبی دیسک کمر حساس هستند.

و از طرفی به دنبال خرید بهترین صندلی‌ها می‌باشند در زمان‌های حراج صندلی اداری اقدام به خرید می‌کنند. البته خریدن یک صندلی استاندارد، در واقع هزینه نمی‌باشد و به نوعی سرمایه‌گذاری روی سلامتی بدن است.  پس ارزش دارد برای آن خرج شود.

بهترین صندلی کامپیوتر طبی

صندلی طبی کامپیوتر این قابلیت را دارند که با ارگونومی بدن هماهنگ باشند. و دارای انعطاف پذیری بالا می‌باشند و این انعطاف پذیری موجب می‌شود ستون فقرات را حمایت کند. همچنین از انحنای آن جلوگیری می کند. افراد به خصوص آن‌هایی که ساعت‌های طولانی پشت میز هستند، می توانند با استفاده خرید صندلی کامپیوتر مناسب به نحوه نشستن خود کمک نموده .

و فشار را بر ستون فقرات و کمر و گردن کاهش دهند. و مشکلات درد کمر گردن مفاصل و مانند آن کمتر به سراغ آنها آید. بهترین صندلی کامپیوتر معمولاً صندلی می‌باشد که :

  • ارتفاع آن طوری تنظیم شود که چشمان شما دقیقاً مقابل مانیتور قرار بگیرد.صندلی اداری طبی نیلپر
  • قسمت پشت یا تکیه‌گاه صندلی طبی باید بلند باشد و به گردن برسد و حالتی آرام و ریلکس را به فرد بدهد.
  • بازوها باید زمان نشستن روی صندلی‌ها در حالت موازی با سطح زمین قرار بگیرند.
  • زمان نشستن روی صندلی اداری کف هر دو پا باید روی زمین باشد و به هیچ عنوان نباید پا را روی صندلی جمع کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید صندلی کامپیوتر توری

قیمت بهترین صندلی کامپیوتر طبی

یکی از موضوعات مهمی که زمان خرید برای هر فردی ممکن است مطرح شود، هزینه آن است .که فرد باید بررسی کند آیا توان خرید آن را دارد یا نه. متاسفانه در سرچ‌ها گاهی مشاهده شده که برخی افراد به دنبال قیمت صندلی کامپیوتر ارزان می‌باشند.  البته توصیه می‌شود قبل از خرید تحقیق کنبد که بتوانید بهترین صندلی را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

اما باید بدانید که داشتن ویژگی‌های خاص برای صندلی مسلماً بر قیمت آن هم موثر است. با توجه به ویژگی‌هایی صندلی اداری طبی قیمت بالایی ندارند.  و معمولاً مناسب‌ترین گزینه برای کارمندان و افرادی است که قصد خرید صندلی کامپیوتر طبی و ارگونومیک در اداره ها و منزل‌ را دارند.

-10%
میز مدیریتی الماس
25,000,000
22,500,000
تومان
-9%
کمد فلزی 12 درب
5,800,000
5,250,000
تومان
-10%
5,500,000
4,950,000
تومان
-2%
کمد فلزی بایگانی دو درب
4,850,000
4,750,000
تومان

1 دیدگاه در “خرید بهترین صندلی کامپیوتر طبی در بازار

  1. زهرا گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
در خرید های خود با استفاده از کد تخفیف moblepedar خریدی لذت بخش تجربه کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
[sc_embed_player fileurl="https://ups.music-fa.com/tagdl/6e41/Goroh%20Rastak%20-%20Sornaye%20Nowrouz%20(320).mp3"]